Ticari Davalarda Zorunlu Arabuluculuk Başvurusu

Mersin Ticari Davalarda Zorunlu Arabuluculuk Başvurusu
Ticari Davalarda Zorunlu Arabuluculuk Başvurusu

Ticari Davalarda Zorunlu Arabuluculuk

Arabuluculuk, tarafların serbestçe tasarruf yetkisini haiz bulundukları özel hukuk uyuşmazlıklarının çözümü amacı ile bağımsız ve tarafsız üçüncü kişi katılımıyla ihtiyari olarak yürütülen alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemidir. Zorunlu arabuluculuk kapsamında bulunan davalarda arabuluculuk başvurusu yapılmadan dava açılması durumunda dava usulden reddedilecektir.  01.01.2019 tarihinde Türk Ticaret Kanunu’nun 5. Maddesine eklenen ek madde ile ticari uyuşmazlıklar bakımından da dava şartı olarak arabuluculuk getirilmiştir. Hukuk Büromuz, Mersin Avukat, Mersin Ticaret Avukatı, Mersin Ticari Dava Avukatı, Mersin Şirket Avukatı olarak müvekkillerine en iyi Mersin Avukat hizmeti vermektedir.

Ticari Uyuşmazlıklarda Arabuluculuk Başvurusu Nasıl Yapılır?

Arabuluculuk Başvurusu, uyuşmazlığın konusuna göre yetkili mahkemenin bulunduğu yerde bulunan arabuluculuk bürosuna Arabuluculuk Başvuru Formu ile yapılır. Ticari Dava Arabuluculuk başvurusu, taraflar, tarafların kanuni temsilcileri veya Mersin Ticaret Avukatı tarafından yapılabilir.

İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir Taleplerinde Arabuluculuk Başvurusu Yapılır Mı?

İhtiyati tedbir ve ihtiyati haciz, dava açılmadan önce davanın esası hakkında görevli ve yetkili olan mahkemeden talep edilebileceği gibi dava açıldıktan sonra da davanın görüldüğü mahkemeden talep edilebilir. Dava açılmadan önce talep edilen ihtiyati tedbir veya ihtiyati haciz taleplerinde arabuluculuğa başvurma zorunluluğu bulunmamaktadır.

Hangi Ticari Davalar Arabuluculuk Kapsamındadır?

Türk Ticaret Kanununun 4.maddesinde yer alan mutlak ticari davalarda arabuluculuk şartı bulunmaktadır.

Ticaret Unvanın Korunmasından Kaynaklanan Tazminat Davaları, Haksız Rekabetten Kaynaklanan Tazminat Davaları, Cari Hesap Sözleşmesinden Kaynaklanan Alacak Davaları, Acentelik Sözleşmesinden Kaynaklanan Alacak ve Tazminat Davaları, Sermaye Koyma Borcundan Kaynaklanan Alacak Davaları, Şirket Birleşme, Bölünme ve Tür Değiştirmeden Kaynaklanan Tazminat Davaları, Şirketler Topluluğundan Kaynaklanan Tazminat Davaları, Kolektif Şirket Tazminat Davaları, Komandit Şirket Tazminat Davaları, Anonim Şirket Tazminat Davaları, Limitet Şirketlerden Kaynaklanan Tazminat ve Alacak Davaları, Kâr Payı Alacak Davaları, Şirket Ortaklıktan Çıkma, Şirket Ortaklığından Çıkarılmadan Kaynaklanan Alacak Davaları, Bonodan Kaynaklanan Alacak ve Tazminat Davaları, Çekten Kaynaklanan Alacak ve Tazminat Davaları, Eşya Taşıma Sözleşmesinden Kaynaklanan Alacak ve Tazminat Davaları, Yolcu Taşıma Sözleşmesinden Kaynaklanan Alacak ve Tazminat Davaları, Menfi Tespit Davası gibi davalarda dava şartı zorunlu arabuluculuk başvurusu yapılaması zorunludur.

Ticari Alacakların tahsili için doğrudan icra takibi yapılabilir. İcra takibine itiraz edilmesi durumunda açılacak itirazın iptali davasından önce arabuluculuk başvurusu yapılmalıdır.

Yıldız & Düzen Hukuk Bürosunun Ticaret Hukuku Departmanı, Mersin Avukat, Mersin Ticaret Avukatı, Mersin Ticari Dava Avukatı olarak müvekkillerine, Mersin Ticaret Davaları, Mersin Asliye Ticaret Mahkemesi, Mersin Sigorta Tazminat Davası, Şirket Alacak Davası, Ticari Dava Arabuluculuk Başvuru Formu, Ticari Dava Arabuluculuk Başvurusu, Mersin Arabuluculuk Bürosu, Mersin Avukat Online Danışma, Mersin Avukat Danışma, Mersin Ticari Danışmanlık, Mersin Şirket Avukatı, Arabuluculuk başvuru dilekçesi konularında en iyi şekilde hizmet vermektedir.