Tahliye Davası ve Şartları

Mersin Tahliye Davası ve Şartları
Tahliye Davası ve Şartları

YENİ MALİKİN TAHLİYE DAVASI AÇMA HAKKI

YENİ EV SAHİBİ KİRACIYI EVDEN ÇIKARABİLİR Mİ?

6098 sayılı Türk Borçlar Kanunumuzun 351.maddesi şu şekildedir; “Kiralananı sonradan edinen kişi, onu kendisi, eşi, altsoyu, üstsoyu veya kanun gereği bakmakla yükümlü olduğu diğer kişiler için konut veya işyeri gereksinimi sebebiyle kullanma zorunluluğu varsa, edinme tarihinden başlayarak bir ay içinde durumu kiracıya yazılı olarak bildirmek koşuluyla, kira sözleşmesini altı ay sonra açacağı bir davayla sona erdirebilir.

Kiralananı sonradan edinen kişi, dilerse gereksinim sebebiyle sözleşmeyi sona erdirme hakkını, sözleşme süresinin bitiminden başlayarak bir ay içinde açacağı dava yoluyla da kullanabilir.”

Aynı kanunun 310.maddesine göre sözleşmenin kurulmasından sonra kiralanan herhangi bir sebeple el değiştirirse, yeni malik kira sözleşmesinin tarafı olur.

Yukarıda belirttiğimiz iki kanun hükmüne göre de kiralanan taşınmazı iktisap eden yeni malik, eski malik ile kiracı arasında yapılan kira sözleşmesinin tarafı olur. Bu nedenle evi satın alan yeni malik, eski ev sahibi ile kiracı arasında yapılan kira sözleşmesi hükümlerine uymak zorundadır.

Yeni malik kiralanan taşınmazı iktisap ettikten sonra TBK 351.maddesine göre veya ihtiyaca dayalı olarak açacakları tahliye davası ile evden çıkmayan kiracıyı evden çıkarabilirler.

Evden çıkmayan kiracının tahliye edilmesi için evin el değiştirmesi yeterli değildir. Aşağıdaki şartların da yerine getirilmesi gerekmektedir;

• Evi satın alan yeni malikin dava açabilmesi için taşınmazın satın alındığı tarihten itibaren bir ay içerisinde yazılı ihbarda bulunulması gerekmektedir. Taşınmaz birden fazla kişi tarafından satın alınmış ise bildirimin tüm satın alanlar tarafından beraber yapılması gerekir.

Bir ay içinde yazılı bildirimde bulunup ve bu süre içinde ihbarname tebliğ edildikten sonra, satın alma tarihinden itibaren 6. Ayın sonunda dava açabilecektir.

Yeni malik TBK 351.maddedeki sürelerden yararlanarak ihtiyacın dışında başka nedene dayanarak dava açamaz.

Kiralanan evi satın alan yeni malik evden çıkmayan kiracıyı tahliye etmek için kiracıya karşı tahliye davası açmalıdır.

Tahliye Davası teknik bir davadır. Bu nedenle kiracıyı evden çıkarmak için açılacak Mersin tahliye davasının Mersin Tahliye Avukatı ile takip edilmesi daha iyi olacaktır. Müvekkillerimize Mersin ve Adana illeri başta olmak üzere Türkiye’nin her şehrinde Mersin Tahliye Avukatı, Mersin Kira Avukatı olarak, kiracı evden çıkmıyor, kiracı evden nasıl çıkarılır, evden çıkmayan kiracıya ne yapılır, kiracı ihtarname örneği, kira sözleşmesi örneği, kira tahliye dilekçesi, kiracıya icra takibi başlatmak, ödenmeyen kiranın tahsili, kiracı kira ödemiyor, kiralanan evin tahliyesi konularında Mersin ilinde en iyi şekilde hizmet vermekteyiz.