BOŞANMA DAVASI VE BOŞANMA SEBEPLERİ

Anasayfa / Makale & Blog /BOŞANMA DAVASI VE BOŞANMA SEBEPLERİ

Mersin BOŞANMA DAVASI VE BOŞANMA SEBEPLERİ
BOŞANMA DAVASI VE BOŞANMA SEBEPLERİ

ÇEKİŞMELİ BOŞANMA VE ANLAŞMALI BOŞANMA NEDİR?

BOŞANMA DAVASI NEDİR?

Boşanma, bir medeni hukuk sözleşmesi olan evliliğin sona erme sebeplerinden bir tanesidir. Boşanma, evliliğin mahkeme kararı ile sona ermesidir. Mahkeme tarafından boşanma kararıyla beraber nafaka, velayet, tazminat, çocukla şahsi ilişki kurulması konularında da bir karar verilir. Boşanma kararı sonucunda eşler artık birbirlerinin yasal mirasçısı olamazlar.

Boşanma davası gerek maddi gerekse manevi sonuçları bakımından çok önemli bir dava türüdür. Bu nedenle boşanma davalarının alanında uzman iyi Mersin Boşanma Avukatı ile yürütülmesi gerekmektedir.

BOŞANMA DAVASI TÜRLERİ

Boşanma davası türü bakımından Anlaşmalı Boşanma Davası ve Çekişmeli Boşanma Davası olmak üzere ikiye ayrılır.

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASI

Anlaşmalı boşanma davası, çekişmeli boşanma davasına göre daha kısa sürer. Taraflar anlaşmalı boşanma davası açmadan önce belirli konularda anlaşarak anlaşmalı boşanma protokolü hazırlamaları gerekmektedir. Bu boşanma protokolünde eşler boşanmayla ilgili konuların tamamında anlaşmalılardır.

Anlaşmalı boşanma davası açabilmenin bazı şartları vardır;

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASININ ŞARTLARI;

Türk Medeni Kanunu’nun 166. maddesine göre anlaşmalı boşanmanın şartları şunlardır;

1. Evlilik en az 1 yıl sürmüş olmalıdır.

2. Eşler birlikte başvurmalılardır ya da eşlerden birinin MK 166/3. Maddeye göre açtığı davayı diğer eş kabul etmelidir.

3. Hakim tarafları bizzat dinlemelidir.

4. Taraflar boşanmanın mali sonuçlarını (maddi tazminat, manevi tazminat, iştirak nafakası, yoksulluk nafakası) ve çocuklarının boşanmadan sonraki durumunun (velayet, kişisel ilişki) ne olacağını hakime açıklamalıdırlar.

5. Hakim taraflarca sunulan anlaşmalı boşanma protokolünü uygun bulmalıdır.

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASI NASIL AÇILIR?

Anlaşmalı Boşanma Davası açılmadan önce taraflar arasında anlaşmalı boşanma protokolü düzenlenmelidir. Düzenlenen anlaşmalı boşanma protokolü iki tarafça da imzalanmalıdır. İmzalanan Anlaşmalı Boşanma Protokolü, Anlaşmalı Boşanma Davası Dilekçesinin ekinde mahkemeye sunulmalıdır. Mahkeme tarafından verilen duruşma gününde iki taraf da mahkeme huzurunda hazır bulunarak protokol doğrultusunda boşanmak istediklerini beyan etmelilerdir.

ÇEKİŞMELİ BOŞANMA DAVASI

Eşler boşanma konusunda veya boşanmanın hukuki sonuçları konusunda yeni velayet, nafaka, tazminat, mal paylaşımı gibi konularda anlaşamıyorlarsa çekişmeli boşanma davası açılması gerekmektedir. Çekişmeli boşanma davası ile boşanma ve boşanmanın hukuki sonuçları konularında kararı hakim verecektir.

ÇEKİŞMELİ BOŞANMA DAVASI SEBEPLERİ;

• Zina
  • Hayata kast ve pek kötü muamele
  • Suç işleme ve haysiyetsiz hayat sürme
  • Evlilik birliğinin temelinden sarsılması
  • Terk
  • Akıl hastalığı

Çekişmeli Boşanma Davası, Anlaşmalı Boşanma Davasına göre daha uzun ve sancılı bir süreçtir.

BOŞANMA DAVASI SÜRELERİ

Boşanma Davası Ne Kadar Sürer? Bu soru biz avukatların sıkça karşılaştığı soruların başında gelmektedir. Çekişmeli boşanma davası bir – iki yıl sürmektedir. Boşanma sebepleri yeterince ispatlanmışsa bu süreler kısalmaktadır.

MERSİN BOŞANMA AVUKATI ÜCRETLERİ

Mersin Boşanma Avukatı ücreti avukat ile müvekkil arasında yapılan işe ve harcanan mesaiye göre serbestçe belirlenir. Mersin Boşanma Davası Avukat ücretleri konusunda bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hukuk büromuzun Aile Hukuku Departmanı, Mersin Boşanma Avukatı olarak müvekkillerimize boşanma davası, nafaka davası, velayet davası, mal paylaşım davası gibi konularda en iyi şekilde hizmet vermektedir.