Boşanma Davası

Mersin Boşanma Davası
Boşanma Davası

BOŞANMA DAVASI

Evlilik birliğini sona erdiren nedenlerden birisi tarafların boşanmasıdır. Boşanma davası hukukumuzda çekişmeli boşanma veya anlaşmalı boşanma olarak görülmektedir. Taraflar evlilik birliğini sonlandırırken evlilik birliğinin sona ermesinden dolayı doğacak maddi ve manevi tüm konularda bir anlaşmaya varabilirlerse anlaşmalı boşanma davası açılabilir. Anlaşmalı boşanma davası çekişmeli boşanma davasına göre çok daha kısa sürede sonuçlanmaktadır. Ancak anlaşmalı boşanmanın meydana gelebilmesi için tarafların her konuda anlaşmaya varmış olması gerekmektedir. Anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır? Mersin Anlaşmalı boşanma davası açmak için anlaşmalı boşanma protokolü düzenlemek gerekir. Anlaşmalı boşanma protokolü örneği için hukuk büromuz ile iletişime geçebilirsiniz. Boşanma Davası kesinleştikten sonra 300 gün geçmeden boşanan kadın yeni bir evlilik yapamaz. Ancak bu bekleme süresi mahkeme kararı ile kaldırılabilecektir. Bu davanın adı İddet Müddetinin Kaldırılması Davası veya Bekleme Süresinin Kaldırılması Davasıdır. Mersin Boşanma Avukatı olarak İddet müddetinin kaldırılması davasıBekleme Süresinin Kaldırılması Davası konularında en iyi şekilde hizmet vermekteyiz.

Boşanma davası açmak isteyen kişi ne yapmalıdır?

Boşanma davası nasıl açılır sorusu Mersin Boşanma Avukatı olarak en sık karşılaştığımız sorulardandır. Boşanma davası açan eş dava dilekçesinde somut bir boşanma nedeni göstermek zorundadır. Çekişmeli boşanma davalarında taraflar boşanmanın karşı tarafın kusurundan kaynaklandığını ispat etmelidir. Boşanma Dava Dilekçesi, Boşanma Davası Dilekçe örneği için Mersin Boşanma ve Mersin Aile Avukatına danışabilirsiniz.

Karşı taraf boşanmak istemezse boşanma davası kabul edilir mi?

Boşanma davalarında genel olarak davacı taraf davalının, davalı taraf ise davacının kusurunu ispatlayarak davanın kendi lehine sonuçlanmasını sağlamaya çalışmaktadır. Ancak bazen taraflardan biri eşinden boşanmak istemeyebilir. Böyle durumlarda boşanmak istemeyen eş, davaya konu olaylarda kendisinin kusuru olmadığını ispat ederse, yani boşanma davasını açan eşin kusurlu olduğu anlaşılırsa boşanma davası reddedilir. Ancak boşanmak isteyen eş, karşı tarafın boşanmada kusuru olduğunu ispat ederse diğer eş boşanmak istemese dahi tarafların boşanmalarına karar verilir.

Boşanma davası nasıl ispat edilir?

Boşanma davasını ispat edebilmek için tanık dinletilebileceği gibi var ise boşanmaya sebep olan belgeler de mahkemeye sunulmalıdır. Anlaşmalı boşanma davasında ise tarafların evlilik birliğinin sona ermesinde birbirlerinin kusurlarının bulunduğunu kanıtlamasına gerek yoktur.

Boşanma davasında duruşmaya katılmak zorunlu mu?

Taraflar boşanma davasında kendisini boşanma avukatı ile temsil ettirdiklerinde duruşmaya katılmaları zorunlu değildir. Boşanma avukatları taraflar adına beyanda bulunabilecek, müvekkillerini savunabilecek ve delil bildirebileceklerdir. Bu şekilde boşanma davası süreci boşanma avukatlarıyla yürütülebilmektedir. Yıldız & Düzen Hukuk Bürosu müvekkillerini Mersin boşanma avukatı olarak en iyi şekilde temsil etmektedir. Ancak anlaşmalı boşanma davalarında tarafların da duruşmaya katılması gerekmektedir. Nitekim anlaşmalı boşanma davalarında hâkim, anlaşmaya varılan konuların ve boşanma taleplerinin tarafların özgür iradesiyle olup olmadığını tespit etmek için boşanma davasının taraflarını duruşmada bizzat dinler. Tarafların yapılan anlaşma protokolüne herhangi bir itirazı veya çekincesi olması durumunda boşanma davası reddedilir. Bu nedenle anlaşmalı boşanma protokolünün özenle hazırlanması gerekmektedir. Yıldız & Düzen Hukuk Bürosu, anlaşmalı boşanma sürecinde taraflarla müzakereler yaparak süreci yönetmekte ve müvekkillerinin hak kaybını önlemek adına müvekkillerine en iyi şekilde hizmet vermektedir.

Mersin Boşanma Avukatı

Yıldız & Düzen Hukuk Bürosu olarak müvekkillerimize, Mersin boşanma avukatı, Mersin aile avukatı, Mersin Boşanma Davası, Anlaşmalı boşanma davası, anlaşmalı boşanma protokolü, çekişmeli boşanma davası, mersin nafaka avukatı konusunda en iyi şekilde avukatlık hizmeti vermekteyiz.